استاندار يزد درجمع اصحاب فرهنگ و هنر:

اينگونه هم انديشي ها مي تواند فرصت مناسبي را براي

پيشرفت استان در حوزه هاي مختلف و با بهره گيري از ابزارهاي هنري فراهم آورد

 یزدفردا :نشست صميمي هنرمندان استان يزد با استاندار در سالن حميديا استانداري و با حضور جمعي از مديران دستگاههاي مرتبط برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، محمدرضا فلاح زاده در اين نشست با قدرداني از خدمات و تلاش اصحاب فرهنگ و هنر استان يزد، با تاكيد بر برگزاري نشست هاي هم انديشي دوره اي با هنرمندان اظهار داشت: اينگونه هم انديشي ها مي تواند فرصت مناسبي را براي پيشرفت استان در حوزه هاي مختلف و با بهره گيري از ابزارهاي هنري فراهم آورد.


وي با ارائه گزارشي اجمالي از فعاليتهاي صورت گرفته در حوزه هاي مختلف، بر برنامه ريزي و سياستگذاري دقيق در عرصه فرهنگ و هنر استان تاكيد كرد و خواستار تنظيم سند فرهنگ و هنر استان شد.


استاندار يزد پايين بودن آسيبهاي اجتماعي در همه حوزه ها در يزد را نشان از تدين و فرهنگ بكر و اصيل مذهبي مردمان اين ديار دانست و از تلاشهاي صورت گرفته در اين رابطه تجليل كرد.


فلاح زاده با بيان اين كه هنر بر عرصه هاي امنيت، تعليم و تربيت، اشتغال، توليد و توزيع تاثير مستقيم دارد ادامه داد: هنر ، زبان رسا و تاثيرگذار جامعه است و مي تواند انسان ساز باشد. وي افزود: ماندگاري هنر در اعماق فكر و برنامه هاي انسان قابل انكار نيست.

استاندار يزد با اشاره به اين كه زبان هنر و برنامه هاي هنري مي تواند همه اقشار و سنين را به خود جذب كند گفت: هنر با مسئوليت و هدفدار كه در راستاي پيشرفت جامعه و رضاي خداوند متعال باشد و موجب كمال انسان شود، در اسلام مورد توجه قرار گرفته و به آن اهميت داده شده است.


وي با تاكيد بر نقش موثر هنرمندان در پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و دوران هشت سال دفاع مقدس، بر ترويج معارف غني اسلام ناب، سيره ائمه اطهار(ع) و آرمانهاي بلند انقلاب اسلامي و دفاع مقدس براي نسل جوان تاكيد كرد.


در ابتداي اين نشست صميمي، تعدادي از هنرمندان به بيان ديدگاهها و نكته نظرات خود به منظور اعتلاي هر چه بيشتر عرصه فرهگ و هنر استان پرداختند و تصميمات لازم براي تحقق پيشنهادات ارائه شده اتخاذ شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا